Castagnaccio

A castagnaccio hagyományos, toszkán gesztenyés sütemény. Toszkánában sok a szelíd gesztenye, a szegényeknek régen alig volt más ennivalójuk. A gesztenyét megtisztítják, szárítják, lisztté őrlik. Nekem nincs gesztenyelisztem, natúr gesztenyemasszából ügyeskedtem és igazán jól sikerült. Hamar elkészül és finom, illatos sütemény lesz. Érdemes kipróbálni.








Hozzávalók: 50 dkg natúr gesztenyemassza, 2 ek méz vagy xilit, 2 ek olivaolaj, késhegynyi szódabikarbóna, 5 dkg mazsola, 5 dkg durvára vágott mandula, 1 ek vágott rozmaring

A gesztenyemasszát összekeverjük a mézzel, 1 ek olivaolajjal, szódabikarbónával és annyi vízzel, hogy egészen sűrű palacsinta jellegű tésztát kapjunk. A másik ek olajjal kikenjük a tortaformát, beleöntjük a masszát, a tetejét megszórjuk a mazsolával, mandulával és a rozmaringgal. 180 fokra előmelegített sütőben 25-30 percig sütjük.

1 megjegyzés:

Unknown írta...

ó de jó hogy ide találtam!!! Ezt a receptet kipróbálom holnap. Pont ilyet kerestem, mert a sok olajos mag nekem nehezen emészthető, de ebben alig van ::))

2012. február 4. 8:45

Megjegyzés küldése