Erdélyi citromos csirke




Ezt az ételt Ugron Zsolna grófnő főzte a nagymamája kézzel írott szakácskönyvéből a TV Paprika Kastély a Kárpátokban című műsorában. Nekünk is nagyon ízlett, különlegesen illatos, aromás étel, vasárnapi ebédnek ajánlom. Persze egy kicsit változtattam rajta. A grófnő vajjal főzte a csirkét, ez zsírral helyettesíthető. A mandulát egy száraz serpenyőben kicsit megpirítottam. Cukros-ecetes salátával tálalta, én a cukrot mézre cseréltem. Azt már minden paleo séf tudja, hogy főzéskor a borból elpárolog az alkohol, csak az aroma marad.


 

















 

Hozzávalók 4 személyre: 1 szép kapirgálós csirke kb. 1,5-1.7 kg, 1 nagy fej hagyma, 1 citrom, 10 dkg zsiradék, 10 dkg hámozott mandula, 2 dl száraz fehérbor, só, bors 1 fej saláta, 1 ek méz, kevés borecet

A csirkét feldaraboljuk, sózzuk, borsozzuk, belerakjuk egy lábosba. Ráöntjük a forró zsiradékot, hozzáadjuk az apróra vágott hagymát, a citrom reszelt héját, a kifilézett gerezdeket, és a durvára vágott mandulát. Kicsit átkeverjük, felöntjük a borral és fedő alatt kb. 1 óra alatt puhára pároljuk. Tálaláskor megszórtam egy kis vágott petrezselyemmel. Adjunk mellé mézes-ecetes salátát. A nagyétkűek kaphatnak mellé egy kis párolt brokkolit, az jól illik hozzá.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése