Citromos zöldségleves csirkemájjal




Ez a leves nálunk nagy kedvenc. Valójában a sógornőm specialitása, gyakran főzi családi ünnepeken. Úgy is hívjuk egymásközt, hogy az Emese levese. Persze én egy kicsit átalakítottam paleora. Egyébként gyors, olcsó, kiadós és nagyon finom. Szóval minden mellette szól. Tessenek csak kipróbálni!


 
















 



Hozzávalók 4 személyre: 2 szál sárgarépa, 1 szál petrezselyemgyökér, 1 kis fej zeller, 1 közepes karalábé, 20 dkg gomba, 1 fej hagyma, 4 csirkemáj, 1 ek zsír, 1 babérlevél, 1 citrom, 1-1 kis csokor kapor és petrezselyem, csipet majoránna, só, bors

A forró zsírra rádobjuk a vékonyra szeletelt hagymát, kicsit átforgatjuk, majd hozzáadjuk a gyufaszál nagyságúra vágott zöldségeket a gomba kivételével. Pár percig pároljuk, majd felöntjük 1 liter vízzel. Beletesszük a babérlevelet, majoránnát, sózzuk, borsozzuk, 10 percig fedő alatt kis lángon főzzük. Egy merőkanál zöldséget a saját levével összeturmixolunk és visszaöntjük a levesbe, ez lesz a sűrítés. Közben felszeleteljük a gombát és a csirkemájat, mindkettőt hozzáadjuk a leveshez, további 5 percig főzzük. A legvégén tesszük bele a citrom reszelt héját, 1 ek citromlevet, az apóra vágott kaprot és a petrezselymet. Ha kevés a leve, lehet egy kevés vízzel pótolni. Azonnal tálaljuk.

1 megjegyzés:

Senga írta...

Megfőztem a hétvégén! Nagyon finom lett imádtam, pedig nem is volt otthon zeller, az kimaradt és még így is az egyik legfinomabb paleoleves volt amit eddig ettem.
Tutira mentem a receptet :)

2012. október 16. 5:25

Megjegyzés küldése